• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sambla irriterande låneförmedlare

Faceoff

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
9 Mars 2021
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag vet att det är separata försäkringsbolag som de får provision från. Helt OK men helt oetisk försäljning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fattiggrisen

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
27 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Sambla är fan den sämsta förmedlaren jag haft å göra med. Använt dom en gång och aldrig med. Säljaren var ruggigt otrevlig och dryg när jag inte ville ha försäkring på mitt lån så det blev en hätsk diskussion oss emellan. Han vägrade respektera att jag inte ville ha någon försäkring och sa i princip att jag var dum i huvudet mellan raderna. Aldrig mer sambla iaf.

Hände samma sak för mig. Jag sa till slut ja till försäkringen och sedan utnyttjade ångerrätten. Men det tog 5 mejl (till olika avdelningar eftersom ingen svarade) och 2 brev via posten innan de bekräftade och tog bort försäkringen. Den kunde bara sägas upp skriftligen. Aldrig mer Sambla.
 

Zeroline

Kunnig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
3 Oktober 2011
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Kommer ihåg min erfarenhet med Sambla. Sökte på 100tusen fick till mig att ett erbjudande fanns tillgängligt och var väldigt bra via mail och att de skulle ringa upp. Vilket en kille gjorde när jag satt i möte på jobbet. Bad de ringa upp dagen efter istället om möjligt vilket var helt ok enligt de.

Dagen gick och fick inget samtal så ringde det numret han lämnat då det var han jag skulle ringa om jag hade några frågor osv men utan att få svar på några dagar. När jag sen fick tag på han sa han att han har ett jättebra erbjudande till mig och det var 30tusen från goodcash med typ 25% ränta. Frågade han då varför de skrivit och sagt som de gjort då jag sökte 100tusen för att samla. Fick då svar, Det här är ju ett jättebra erbjudande med din dåliga ekonomi typ.

Så visst skulle kunnat fått lån via de men hela hanterings sättet och uttrycken de använde gjorde att jag inte ville ha något med de att göra.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Som sökande vill man ju se samtliga erbjudanden, direkt. Det är ju därför man använder tjänsten. De förmedlare som inte lever upp till det är ointressanta, de borde stänga ned eller ändra sig.

Varför ska de ringa och leverera ett låneerbjudande, då kan det ju bli hur mycket skumt som helst.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Varning för dessa skojare !!!
Igår blev jag uppringd från en säljare hos dom. Hon tyckte jag skulle samla lite lån... :cool:
Jag befann mig då på kontoret med kollegor runt omkring mig. Hade heller ingenstans att gå undan då samtliga rum var upptagna! Jag sa till henne flertalet ggr att jag ”satt dumt till” och inte kunde prata och att jag även skulle in i ett möte. Hon frågar om vi skall höras igen såsom ikväll... Jag sa OK till det BARA för att få slut på samtalet...

I eftermiddag ramlar det in en UC i Kivra tagen av just Sambla !!! :mad: Några timmar därefter får jag ett Mail från dom där dom säger att ingen kunde erbjuda mig ett lån.... WTF ????? :mad::mad:

Jag vill inte ha ett freakin’ lån - jag har skuldsanering för bövelen !! Kände mig så jäkla obekväm där ja satt på jobb igår mitt bland kollegor och ville inte säga det rakt ut då, men inte FAN gav jag henne ett OK på att försöka få ett lån till mig....

FAN vad jag är upprörd NU !!! Tänk om nu mina borgenärer kommer försöka häva min skuldsanering pga att jag tydligen försöker skuldsätta mig mitt under en pågående skuldsanering???

Vad göra liksom ?! :mad:
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
692
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Dom är idioter hela bunten. Dom ringer hela tiden och försöker. Verkar inte gå att spärra sig. Zensum är för övrigt likadana, vidriga försäljare
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Usch vad ruskigt och det måste ju gå att anmäla! Jag får samtal i tid och otid från förmedlare just nu (senaste månaden) men jag har inte svarat, trycker bort dem. Efter att ha läst Kimsans inlägg kommer jag aldrig att våga svara!
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Varning för dessa skojare !!!
Igår blev jag uppringd från en säljare hos dom. Hon tyckte jag skulle samla lite lån... :cool:
Jag befann mig då på kontoret med kollegor runt omkring mig. Hade heller ingenstans att gå undan då samtliga rum var upptagna! Jag sa till henne flertalet ggr att jag ”satt dumt till” och inte kunde prata och att jag även skulle in i ett möte. Hon frågar om vi skall höras igen såsom ikväll... Jag sa OK till det BARA för att få slut på samtalet...

I eftermiddag ramlar det in en UC i Kivra tagen av just Sambla !!! :mad: Några timmar därefter får jag ett Mail från dom där dom säger att ingen kunde erbjuda mig ett lån.... WTF ????? :mad::mad:

Jag vill inte ha ett freakin’ lån - jag har skuldsanering för bövelen !! Kände mig så jäkla obekväm där ja satt på jobb igår mitt bland kollegor och ville inte säga det rakt ut då, men inte FAN gav jag henne ett OK på att försöka få ett lån till mig....

FAN vad jag är upprörd NU !!! Tänk om nu mina borgenärer kommer försöka häva min skuldsanering pga att jag tydligen försöker skuldsätta mig mitt under en pågående skuldsanering???

Vad göra liksom ?! :mad:

Vilka jävla rövhattar!

Ring dem och kräv att de kontaktar UC och tar bort upplysningen. Det vore konstigt om det inte finns en inspelning av samtalet. Där borde det framgå att du inte vill ansöka om något samlingslån och då har de nog väldigt svårt att motivera att de tagit en upplysning på dig.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 298
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Varning för dessa skojare !!!
Igår blev jag uppringd från en säljare hos dom. Hon tyckte jag skulle samla lite lån... :cool:
Jag befann mig då på kontoret med kollegor runt omkring mig. Hade heller ingenstans att gå undan då samtliga rum var upptagna! Jag sa till henne flertalet ggr att jag ”satt dumt till” och inte kunde prata och att jag även skulle in i ett möte. Hon frågar om vi skall höras igen såsom ikväll... Jag sa OK till det BARA för att få slut på samtalet...

I eftermiddag ramlar det in en UC i Kivra tagen av just Sambla !!! :mad: Några timmar därefter får jag ett Mail från dom där dom säger att ingen kunde erbjuda mig ett lån.... WTF ????? :mad::mad:

Jag vill inte ha ett freakin’ lån - jag har skuldsanering för bövelen !! Kände mig så jäkla obekväm där ja satt på jobb igår mitt bland kollegor och ville inte säga det rakt ut då, men inte FAN gav jag henne ett OK på att försöka få ett lån till mig....

FAN vad jag är upprörd NU !!! Tänk om nu mina borgenärer kommer försöka häva min skuldsanering pga att jag tydligen försöker skuldsätta mig mitt under en pågående skuldsanering???

Vad göra liksom ?! :mad:

Ring upp och fråga vad i helvete det är som försiggår, berätta det du just skrev, be dom lyssna på samtalet och sedan ta bort UCn.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp